Kaatoväsynyt?!!

MITÄ!? - Mä oon ollut ihan hirveen väsynyt!

"Hankijuoksua"

Sunnuntaina kävin juoksemassa pitkän lenkin. Tietä ei ollut vielä aurattu ja sain juosta lumessa. Tämä vaikutti ilmiselvästi sykkeeseen. Ja sykettä oli vaikeaa pitää alle 150. Sain kuitenkin keskisykkeeksi 144. Sykekellon tietojen mukaan se on liian kova vauhti hitaalle lenkille ja rasva-aineenvaihduntaa ei näin saatu tällä kertaa tehostettua halutulla tavalla. Vaan keho käytti pääasiallisena energianlähteenään hiilihydraatteja. 


Hankijuoksu oli minulle erittäin rasittavaa. Pakkasenkin kestin, mutta hanki oli minulle liikaa..


Rasittava lenkkikö?

Seuraava ihmetys oli lenkin jälkeen kun syötin harjoitustietoja koneelle.. Mitä?! Olen sitten tämän todella hitaan ja normaalin pitkän lenkin jälkeen todella rasittunut. Polarin ohjelman mukaan palautumiseen menee kaksi vuorokautta.  Siis apua. Tiesin, että voin tarvita kevyempää viikkoa, mutta en ollut aivan täydellisen valmis juoksemaan koko viikkoa kevyesti "oman tuntuman"mukaan.


Sunnuntain pitkän lenkin jälkeen rasituspylväs kipusi lähelle kattoa..

Kaatoväsymys

Sunnuntaina lenkin jälkeen ei tuntunut vielä miltään. Maanantaina meillä on lasten harrastusruuhkapäivä ja minä pidin lepopäivän. Maanantai-illalla se alkoi - nukahdin lasta nukuttaessani ja heräsin sitten keskellä yötä päivävaatteet päällä. Tiistaina töissä jaksoin tsempata, mutta sitten alkoi "kaatoväsymys". Menin päiväunille kotiin tultuani ja en edes tiedä nukuinko vain en. Makasin vain sängyllä. Olin koko illan ihan vetämätön ja lähdin loppujen lopuksi koiran kanssa palauttavalle "luistelulenkille" peilijäätä kiiltävälle tielle. Lenkki oli hitausennätykseni 6,18km/43.49 , keskinopeus 7.05. Juhuuu! Kiitos koiralle, jolla ei ollut juoksuaika vaan vedin häntä liukkaalla jäällä perässäni. Nyt sykekellonkin mukaan päästiin polttamaan rasvaa. Jihaa! Sitä tällä juoksijalla nimittäin riittää. Minullakin on varmaan kyse noista raskauskiloista.. kauhean tiukassa tuntuvat olevan. Viimeisestä synnytyksestä on kuitenkin 3,5 vuotta aikaa. =)

Ovatkohan jalat jo palautuneet?


Olenko jo keskiviikkona palautunut juoksemaan vetoja?

Päätin kuitenkin pitää ihan normaalin harjoitusviikon ohjelmasta kiinni. Varsinkin kun saan keskiviikon vetoseurakseni halliin itseäni monta kertaa kovempi tasoisen juoksijan mukaan. Hän lupasi juosta sellaisia vetoja, että voisimme vetää yhdessä ja lähteä juoksemaan jälkeeni ja ottaa sitten kiinni (ja ohittaa..).  Odotan todella innolla, että pääsen juoksemaan kokeneemman juoksijan mukaan ja samalla vaihtamaan ajatuksia kaikesta juoksuun liittyvästä. Nyt sitten nähdään riittikö palautus vai ovatko jalat ihan tönköt? Olen siitä erikoinen tapaus, että rakastan juuri VK-lenkkejä sekä erityisesti vetoja. Mahdanko olla enää illalla samaa mieltä? =) Peukut ylös ja sormet ristiin, että olen palautunut ja jaksan juosta illalla.

Ei kommentteja