Terveisiä Sidestä! =) (vko 24)

Viikolla 24 seikkailimme Turkin hohtavan kuuman auringon alla. Vaikka kuvissa näkyy välillä pilviä, silti saimme nauttia joka päivä + 30 asteen helteistä.
Lähdimme samaan paikkaan perhelomalle, jossa olimme myös viime kesänä, vain hotelli oli eri. Side on erittäin mukava ja rauhallinen paikka, joka sopii erinomaisesti lapsiperheille. Kun ympäristö oli jo entuudestaan tuttua, suunnittelimme viikollemme muutaman ohjelmanumeron.Valitsimme poikkeuksellisesti all inclusive-hotellipalvelut ja hotellin aivan rannasta, sillä lapset tarvitsevat muutaman tunnin välein syötävää ja usein juotavaa helteisessä säässä. Meressä uiminen ja altaissa polskiminen olivat kuitenkin lomamme tarkoitus.Yleensä emme valitse all inclusivea, sillä liikumme niin paljon eri paikoisaa ja haluamme ruokakokemuksia eri ravintoloista. Nyt tämä oli paras ratkaisu, sillä koska hotelli oli rannassa, pystyimme hakemaan juotavaa ihan läheltä eikä käteistä tarvittu ruokaostoksiin. Hotellissa oli hyvä ja vaihteleva ruokatarjonta ja monipuolista vapaa-ajan ohjelmatarjontaa ja iltaohjelmassa oli aina huomioitu lapset.

Näkymä ruokaravintolan tasanteelta.

Pääsin maistelemaan makeita herkkuja, ja vain maisteluksi jäi. Pidän enemmän suolaisesta. =)

Tulimme Sideen maanantaiaamulla aikaisin ja jo tiistaina lähdimme juoksemaan poikani kanssa rantabulevardin toiseen päähän. Juoksin yhdessä poikani kanssa, joka jaksoi juosta noin kolme kilometriä helteellä ja takaisin päin sitten minä juoksin ja hän käveli suurimman osan matkasta. Hyvä saavutus silti häneltä. Pikkuneiti jaksoi mukana noin kilometrin ja sitten voimat loppuivat. Kävimme ruokailemassa välillä ja lähdin sen jälkeen juoksemaan yksin vielä rantabulevardin päästä päähän. Loppujen lopuksi juoksin yhteensä 15 km.  Juostessa ei sattunut ollenkaan nilkkaa ja olin erittäin tyytyväinen.

Maisema rantabulevardin vanhankaupungin puoleisesta päästä.

Toisen kerran kävin juoksemassa perjantaina ja juoksin kerran rantapulevardin päästä päähän ja siitä tuli reilut 7 km:n lenkki. Siinä helteessä en olisi enää jaksanut juosta toista kertaa ja tämä kokemus sai minut ajattelemaan kriittisesti osallistumisiani päivällä juostaviin puolimaratoneihin kesäisessä Suomessa. En vaan kykena juoksemaan helteessä. Niinpä keskityin lomallakin nauttimaan muusta liikunnasta, kuten uimisesta, räpiköinnistä ja vesijumpasta. Erilaista vesijumppaa oli hotellillame tarjolla kaksi kertaa päivässä. Ihastuin aivan täysin vedessä tehtäviin lihaskuntoliikkeisiin. Vesi luo vastusta ja tasapainon ja varatalon hallinnan kanssa saa työskennellä aivan eri tavalla kuin maalla jumpatessa.

Vietimme uima-altaalla ja meressä lähes kaikki päivä iltaan asti.

Kasvit olivat ihanan voimakkaan värisiä ja pursusivat energiaa.

Aamuinen joogahetki pihamajassa. <3

Taisimme huomata tiistaiaamulla, että aamupalan jälkeen naiset kokoontuivat hotellin pihamajaan joogaamaan ja venyttelemään. Kiiruhdin lasteni kanssa tiistaina kesken harjoituksen mukaan ja kaikkina muina aamuina olimme joogaamassa muiden mukana. Tämä jooga tehtiin joogamatoilla, meren kohistessa taustalla rauhoittavan musiikin rinnalla. jooga oli venyttelytyylistä, mutta sain kyllä harjoituksen ideasta kiinni. Miten ihanaa olisi antaa aikaa vain kiireettömälle olemiselle. Nauttisi vain hengityksestä ja kävisi joka aamu läpi jooga-asentojen ja venytysten avulla koko kropan ja rentoutuisi ja rauhoittuisi tulevaan päivään. Paikkana olisi hyvä olla jokin mukava paikka kauniissa maisemassa. Nautin jokaisesta aamuhetkestä ja lupasin itselleni jatkaa joogavenyttelyjä myös kotona Suomessa.

Merirosvolaiva, jolla risteilimme torstaipäivän lähes kokonaan.

Torstaina kävimme risteilemällä merirosvoalus Lindalla, joka vei meidät paikallisille markkinoille. Oli ihanaa päästä merelle ja ihailla maisemia mereltä päin. Perheeni muut jäsene ovat The Pirates of Caribian - faneja, joten heille tämä superhieno kokemus.

Naperon kanssa amfiteatterin rauniolla.

Kävimme perjantaina taas ihastelemassa vanhassa kaupungissa Siden roomalaisvaikutteisia nähtävyyksiä. Museosta löytyi pal

Performanssitaiteilijoita..

Jälkiruoat olivat kauniita ja kahvit ihania.

Loma antoi paljon aikaa olla yhdessä perheen kanssa ja kerätä lisää yhteisiä tärkeitä muistoja, hauskoja kommelluksia ja uusia kokemuksia. Samalla pääsi irroittautumaan tutuista rutiineista ja heittäytymään uuteen ympäristöön, sen makuihin, tuoksuihin, tapoihin Tällä reissulla sain ajatuksen siitä, että jatkossa minun pitäisi hellittää jatkuvasta suorittamisesta ja hellittää niin rakkaiksi tulleista, tärkeinä pitämistäni rutiineista. Muutaman viikon ajanjakso, jolloin olen yrittänyt altistaa itseäni helpoille uusille kokemuksille ja murtamaan tuttua mukavuusaluetta. Kun tekee asioita uudella tavalla ja avaa itsensä uusille kokemuksille, löytää itsestään uusia puolia ja oppii tuntemaan itseään paremmin. Tai niin minulle ainakin on käynyt.

Voisin istua tunteja vain tuijottamassa merta ja kuuntelemassa sen kohinaa.

Lomalla tuli mukavasti liikuntaa, lepoa, erilaista ruokaa, yhdessä oloa perheen kanssa, lepoa ja mukavia uusia kokemuksia. Onnistun valitsemaan lentokentän kirjakaupasta matkalle mukaani kirjan, jota en itse olisi osannut valita. Onneksi annoin myyjän auttaa. Kirja oli erittäin mielenkiintoinen lukukokemus. Erittäin onnistunut loma. =)

Kaipaatko sinäkin kesälomallasi uusiin maisemiin ja lämpimään vai osaatko nauttia suomalaisesta kesästä? Minä tykkään matkustelemisesta, mutta löydän Suomen kesästä myös parhaat juttuni. Miten on sinun laitasi?

Aurinkoa kaikille! Minä alan leipomaan tyttäreni synttärijuhlia varten. Meillä juhlitaan 5-vuotiasta!