Timmikuun juoksuja

Kohti keveämpää menoa

Tammikuu on minulle tänän vuonna kevennyskuukausi eli startti kohti loppuvuoden tavoitteita. Tavoitteenani oli keventää ensin painoa ja opetella syömään terveellisesti, sen jälkeen kiinnitän huomiota lihaskunnon ja liikkuvuuden parantamiseen. Juoksu kulkee tässä samalla koko ajan kuukausittaisten projektin vierellä. Eikä nämä teemat häviä minnekään harjoittelustani, mutta näinä kuukausina ne ovat vain tehokkaammin esillä. 

Tammikuussa on ollut aikaa juosta ystävän kanssa sekä keskittyä juoksutekniikkaan.


Nyt olen juossut sellaista tuttua 6 km:n pituista lenkkiä yhdessä koirani kanssa. Pitemmän lenkin pyrin juoksemaan juoksukaverini Annan kanssa. Ajattelin pitää lenkit sunnilleen näissä lukemissa ja pidentää niitä sitten kevättä kohti. Jalat ovat nyt toimineet hyvin, eikä tuntemuksia ole ollut jalkapohjissa. Silti koko ajan olen kuin "tuntosarvet pystyssä" ja mietin, että mahtaakohan kipuilut taas alkaa. 




Minä ja koiraystäväni Rico. Yhteisiä lenkkejä jo melkein 10 vuotta. <3

 
Lenkit ystävän kanssa on tehokuutta - liikuntaa ja maailmanparannusta sekä iloa!
  
Olen todella onnellinen ja kiitollinen, että pystyn juoksemaan. Nautin jokaisesta lenkistä, eikä minulla ole kiire minnekään. Toivon silti salaa, että voisin aloittaa keväämmällä treenaamaan puolimaratonille. Nyt yritän valmistaa itseäni ja kehoani kestämään rasitusta, välttämään stressiä ja lepäämään. Eikä minun ole välttämätöntä tavoitella juostessani mitään aikaa vaan tapahtumista ja juoksusta nauttiminen ovat tarpeeksi hyviä tavoitteita. 


Uusi vuosi ja kaksi ihmettelijää. Mitähän sitä keksisi tänä vuonna...??!!



 Toistaiseksi siis tavoitteet ovat tälle vuodelle tekemättä. Mutta kyllä mielessä aina joitain kisojakin on.. Ja koska lähisukuni on urheilu- ja liikuntaihmisiä, niin sovittaessa tulevista juhannussuunnitelmista, kartoitettiin jo paikallinen hölkkäkilpailu ja sovittiin että kaikki juhannuksen viettäjät lähtevät juoksemaan hölkän ennen savusaunan lämmitystä. Uusiin ja erilaisiin kilpailuihin sekä liikuntatapahtumiin osallistuminen olisi mukavaa sekä tykkään innostaa ja inspiroida muita. Toivoisinkin pääseväni sparramaan ensikertalaisia johonkin hölkkätapahtumisiin. Katsotaan, saanko houkuteltua jonkun tutun tai ystäväni juoksemaan ja pääsenkö sparraajaksi.. 


Jes, mä olen pystynyt juoksemaan!!! - Iloinen -


Millaisia suunnitelmia teillä on tälle vuodelle? Kerro ihmeessä, mitä olet suunnitellut? 

Hyvää viikonloppua kaikille! 

Ei kommentteja