Arjen kiireet, kuulumiset ja blogihiljaisuus

Arki on todellakin tehnyt¨tehtävänsä blogikirjoittelulle ja aikaa ei vaan meinaa löytyä. Tai oikeastaan, kun olisi kirjoitettavaa, ideoita ja aiheita, niin ei ole sitä aikaa juuri sillä hetkellä ja kun olisi vihdoinkin aikaa, en muista yhtään mistä piti kirjoittaa. Kiitos siis tuhannesti juuri Sinulle, että olet löytänyt blogiini ja ehkä jatkanut lukijana ajoittaisista hiljaisista jaksoista huolimatta. Yritän jatkossa parantaa tapani ja kirjoitella jotain viikon varrelta ja viikon loppuun sitte viikkoraportin. Niistä on itse ainakin kiva lukea, mitä tuli tehtyä. Mistä sinä haluaisit lukea täällä blogissa? Jos toivot tiheämpää postaustahtia, niin sitten laitapa postausideoita minulle. Ja blogihaasteellakin saa heittää. Kiitos. =)

Arki on koittanut.


Tällä viikolla olen aloittanut juoksemisen jalkojani kuunnellen. Olen juossut lyhyitä lenkkejä, en ehkä kuitenkaan tarpeeksi lyhyitä. Olen nimittäin niin numero- ja tulosorientoitunut, että minun on vaikeaa muuttaa itseäni.. =) Tiistaina juoksin 6 km, keskviikkona kävelin 6 km, torstaina juoksin 6km ja lauantaina juoksin 9km. Tänään pohdin kävelyn ja juoksun väliltä ja itseni tuntien valitsen varmasti molemmat, koska huomenna on tulossa lepopäivä. Voi olla, että neljän lenkin viikoilla voisin juosta vieläkin lyhyempiä lenkkejä..

Nyt olen ajatellut lähteä liikkeelle niin, että juoksen joka toinen päivä..(paitsi tänään.. olisi vaan pakko päästä juoksemaan, vaikka se ei ehkä ole hyvä ajatus. ) Minun täytyy siis olla tarkkana palautumisen kanssa ja pidettävä aluksi aina joka toinen päivä juoksusta lepoa. Ajattelin silti tehdä kävelylenkkejä, siis normaaleja pidempiä, aina lepopäivinä. 

Nyt päivittäiseen ohjelmaani tulee aamu- ja iltavenyttelyt. En saa venyteltyä, jos en tee niistä osaa päivittäistä rutiiniputkea.. Lisäksi minun lihaskuntoni on ok. mutta sen pitäisi olla paljon parempi. Olen löytänyt netin syövereistä ihanan Jillian Michaelsin lihakuntovideoita ja tykkään niistä todella paljon. Ne ovat 30 minuutin pituisia ja supertehokkaita ei ole siis ajasta kiinni saada itsensä kuntoon.


Ihana maisema luontopolun varrelta. Lasten ja koiran kanssa kävely ympäri kylää on hyvää palautusta.

Nyt odottelen lasten yökylävieraan heräämistä, jotta saan tarjoilla muksuille aamupalaa. Sillä aikaa vaihdan trikoot jalkaan ja rupean venyttelemään. Sitten lähdetään kävelylenkille koiran kanssa.

Superleppoisaa sunnuntaita kaikille!









2 kommenttia

Henna kirjoitti...

Olehan varovainen ettei niistä palauttavista kävelylenkeistä tule liian pitkiä ja liian rasittavia! Emme halua että jalkasi kipeytyvät taas. Venyttely on tosi tärkeää, itse huomasin tuon rasitusvamman ansiosta että yllättävän nopeasti tulee liikkuvuutta lisää kun venyttelee noin viitenä iltana viikossa. Teen pitkiä, noin minuutin-kahden venytyksiä, yhden tai kaksi eri lihasryhmille. 10-15 minuuttia siinä menee, samalla luen kirjaa :D

Marika /Hirveetä menoa kirjoitti...

Moikka, Henna!

Kiitos huolehtivista sanoistasi. Taidan siis pysyä koiralenkeissä tai tehdä työmatkat kävellen.. =) Kiitos ideasta! Ei tullut mieleenikään, että voisinlukea kirjaa samalla kuin venyttelen. Ajattelin, että voisin katsoa venyttelyvideota, kuunnella musiikkia, poltella kynttilöitä.. jne. mutta kirjan lukeminen ei tullut mieleenikään..=) No mitäs lukuvinkkejä antaisit venyttelijälle? ;)