Harjoitusviikko 6/2017


Tämä viikko oli nyt sitten kevyempi kuin piti. Vain kaksi juostua lenkkiä keskiviikkona ja lauantaina.
Koko viikkoa vaivasi tietynlainen väsymys ja tiistaina en juossut vetämättömyyttäni ja väsymykseni vuoksi vaan siirsin lenkin keskiviikkoon. Keskiviikkonakaan en ollut lähdössä pirteänä lenkille vaan  Rico sai minut lähtemään sohvan pohjalta lenkille. Olin vaan taas niin väsynyt. Johtuukohan tämä väsymys nyt ruokavaliosta, sillä muuten perusarjessa olen energisempi ja jaksavampi, mutta tämä liikuntaan lähteminen vaatii nykyään aivan liikaa voimia ja itse juoksulenkitkin ovat olleet aiempaa voimattomampia. 

Ricon kanssa tuli tehtyä molemmat lenkit.

Peltomaisemaa peruslenkin varrelta.

Kotijumppaa



Aina kun minä teen liikun, niin mukaan on tulijoita.. =)



Torstaina ei lenkkiä, perjantaina en ehtinyt lenkille. Viikonloppuna piti juosta kaksi lenkkiä, mutta juoksin vain lauantai-iltana 10 km:n lenkin taas koiran kanssa. Ja tämän jälkeen alkoi hieman jalkapohjassa tuntua tuntemuksia. Joten en sitten uskaltanut lähteä juoksemaan sunnuntaina pidempää lenkkiä vaan jätin juoksematta ja jumppailin kotona.

Minun täytynee taas lähteä metsästämään kunnollisia juoksukenkiä, jotka tukisivat jalkojani etteivät jalat ala taas vihoitella. Painonpudotusprojekti on vielä vaiheessa, mutta lihaskunnon kasvattamiseen en ole vielä saanut erityistä inspiraatiota. Enköhän kohta tsemppaannu siinäkin asiassa. =) 

Viikko 6 

maanantai lepo

tiistai lepo

keskiviikko 6km

torstai lepo 

perjantai lepo

lauantai 10km

sunnuntai -lihaskuntojumppa

Yhteensä vain 16 km =) 

Mahtavaa loppuviikkoa kaikille! =)

4 kommenttia

Sini /luontoloinen kirjoitti...

Hyvä vetää välillä kevennettynäkin ja kuunnella kroppaansa. :) Voisko hiilareiden vähyys (?) tuntua juoksussa? Mutta tosi kiva että olet päässyt taas juoksun makuun!

Satu kirjoitti...

Aivan varmasti (aika varmana ;)) vetämättömyys johtuu hiilarien vähyydestä. Hiilarit on juoksijan polttoainetta, ja silloin ei kyllä kovin kulje, jos syö hyvin kevyesti. Voithan kokeilla juoksua edeltävälle aterialle vähän enemmän hiilaria, josko alkaisi kulkemaan? :)

Marika /Hirveetä menoa kirjoitti...

Moikka, Sini!

Kiva kuulla sinusta täälläkin.. =) Hmm.. minun täytyy alkaa kiinnittämään huomiota noihin hiilareihin ja niiden lisäämiseen. Josko mä saisin lisää puhtia hiilareista. Kiitos! Minustakin on ihanaa päästä ja pystyä juoksemaan. I love running! <3

Marika /Hirveetä menoa kirjoitti...

Moikka Satu!

Mun on niin vaikeaa ymmärtää, ettei energiat riittäisi, koska ruokamäärät ovat niin suuria ja onhan niissä hiilareita vihannesten, marjojen, hedelmien ja viljatuotteiden muodossa.. =)

Täytyy kokeilla hiililaritankkausta ennen treeniä.. Tämähän ois kuin lähtis maratoonille.. Pastapartyt here i come!